Julge muutuda!

  • Kas tunned vahel, et Sul pole piisavalt aega ja ettevalmistust, et mõelda ise välja, millisesse tulevikku oma lapsi suunata?

  • Kas laste käimine klassikalistes huvialaringides nagu kunst, muusika ja sport, on nende tugevuste arendamiseks piisav?

  • Ma ei soovi, et kool toodab mu lastest Harju keskmist. Soovin ise aktiivselt laste arengusse panustada ja katta meie haridussüsteemi puudujääke.

Andres Sirel - Nutika Vanema Klubi algataja
Andres Sirel - Nutika Vanema Klubi algataja, Insplay tegevjuht

Kes ma olen?

Olen 40 aastane ettevõtja, isa, elukestev õppija ja parandamatu optimist Andres.

Olen kiire elustiiliga kahe tütre isa. Lastest üks õpib kolmandas, teine seitsmendas klassis. Lisaks koolile käivad lapsed ka paaris huviringis: kunst ja võimlemine. Seni olen laste hariduse usaldanud haridussüsteemi hooleks, aga mitte enam!

Töötasin üksteist aastat Microsoftis. Sellest viimased aastad Malaisias Kuala Lumpuris Windowsi äriüksuse juhina. Viis aastat tagasi tulin Eestisse arendama isa poolt 30 aastat tagasi asutatud pereettevõtet Insplay. Olen üks neid õnnelikke, kelle jaoks on töö ühtlasi ka hobi.

Haridussüsteem pole mu lastele piisav


Laste tulevikule mõtlemine tekitab minus vahel segadust, stressi ja ärevust. Olen endale tunnistanud, et mul pole piisavalt aega ja ettevalmistust, et mõelda üksi välja, milline on minu roll laste tuleviku kujundamisel.

Kas ka Sina tunned vahel, et Sul pole piisavalt aega ja ettevalmistust, et mõelda ise välja, millisesse tulevikku oma lapsi suunata?

Andres lastega

Mind on pannud kahtlema vastuolud haridussüsteemi tänaste juhtide ja poliitikute sõnade ning tegude vahel. Kas usaldada oma lapse õnnelik ja edukas tulevik haridussüsteemi hoolde?

Loen lehtedest Eesti iduettevõtjate edu kohta. Vahel võrdlen tehnoloogiaettevõtluse valdkonna teemasid, arenguid ja suundumusi laste õpikute ja kodutöödega ja ei leia neis piisavalt seoseid. Olen märganud, et õppeained on harva omavahel seotud ja õpiobjektidel puudub tihti seos päriseluga.

Kas laste käimine kunsti, robootika, muusika ja spordi ringis on laste tulevikuoskuste arendamiseks piisav? Kas haridussüsteem peab piisavalt silmas lapse vaimset tervist ja tasakaalu, loova isiksuse, kriitilise mõtlemise ja probleemilahendamise oskuste arendamist? Kes kasvatab ja mõjutab minu last tegelikult? Kas kool pakub lastele piisavalt seda, mida tulevikuoskusteks ja -ametiteks vaja?

Juba kümmekond aastat tuleb uudistest, et tehnoloogiasektoris on puudu üle 10 000 töötaja. Et Eesti on endiselt peamiselt odav allhankeriik, kes toodab teiste kaubamärkide all. 
Pidevalt muutuv keskkond ja tehnoloogiakeskne tulevik seab haridusele ja vanemlusele uued tingimused ja väljakutsed.